SOPIMUSEHDOT 2025


Laulutuntien sopimusehdot 2025

1. Sopimuksen syntyminen ja voimassaolo

Sopimus syntyy asiakkaan ja palveluntarjoajan välille, kun asiakas varaa laulutunnin joko ajanvarausjärjestelmän, sähköpostin, puhelimen, sosiaalisen median tai muun sovitun kanavan kautta. Varaamalla tunnin asiakas sitoutuu näihin sopimusehtoihin.

Alaikäisen oppilaan kohdalla vastuu sopimuksesta ja sen noudattamisesta on huoltajalla.


 2. Tuntien sisältö

Laulutunteja on saatavilla eri mittaisina (30, 45, 60 tai 75 minuuttia)  ja niiden sisältö muokataan aina oppilaan tavoitteiden ja toiveiden mukaisesti. Tunnilla voidaan keskittyä esimerkiksi äänenmuodostukseen, hengitykseen, tulkintaan tai oman äänen vahvistamiseen.

Tunnit voidaan järjestää joko paikan päällä tai etäyhteydellä, ja etäopetus vastaa sisällöltään lähitunteja.

Myös pariopetukset ovat mahdollisia, jolloin tunnin sisältö suunnitellaan yhdessä osallistujien kanssa.


 3. Tuntipaketit ja niiden voimassaolo

Tunteja voi ostaa yksittäin tai pakettina (3, 5 tai 10 kertaa).

– 3 kerran paketti on voimassa 2 kuukautta

– 5 kerran paketti 4 kuukautta

– 10 kerran paketti 6 kuukautta

Voimassaoloaika alkaa ensimmäisestä tunnista. Käyttämättä jääneitä tunteja ei hyvitetä, eikä niistä lähetetä erillistä muistutusta. Tarvittaessa (esim. sairauspoissaolo tai muu perusteltu syy) voimassaoloaikaa voidaan pidentää erikseen sovittaessa.


4. Maksaminen

Tunnit maksetaan kortilla tai laskulla.

Laskutuksessa maksuaika on 14 päivää. Myöhästyneistä maksuista voidaan periä viivästyskorko ja lähettää maksumuistutus. Mikäli käytössä on osamaksu (esimerkiksi 10 kerran paketti), maksuerät tulee hoitaa ennen paketin loppuun käyttämistä.

Tunteja ei voi varata, jos aiemmista maksuista on avoimia suorituksia.

Lahjakortit ja mahdolliset alennustodistukset tulee esittää ensimmäisellä tunnilla. Lahjakortin käyttö alkaa sen voimassaoloaikana, ja siihen sovelletaan valitun paketin ehtoja.


5. Tuntien peruminen

Tunnin voi perua tai siirtää maksutta, jos se tehdään vähintään 24 tuntia ennen sovittua aikaa.

Äkillisessä sairastapauksessa peruutus onnistuu vielä samana aamuna ennen klo 10, esimerkiksi viestitse.

Mikäli peruutus ei tapahdu ajoissa, tunti katsotaan käytetyksi. Käyttämättömistä tunneista ei makseta hyvitystä, mutta poikkeustilanteissa (esim. pitkä sairaus) voimassaoloaikaa voidaan pidentää lääkärintodistuksella.

Asiakas voi myös siirtää käyttämättömän tuntinsa toiselle henkilölle.


 6. Opettajan peruutukset

Mikäli opettaja joutuu peruuttamaan tunnin, tarjotaan tilalle uusi aika tai asiakas voi varata uuden tunnin itse ajanvarausjärjestelmän kautta.

Tarvittaessa pidempien poissaolojen ajalle voidaan järjestää sijainen, jotta opetuksen jatkuvuus säilyy.


7. Sopimusehtojen muutokset

Palveluntarjoajalla on oikeus päivittää sopimusehtoja. Mahdollisista muutoksista ilmoitetaan selkeästi asiakkaille, ja uudet ehdot korvaavat vanhat voimaantulohetkestä alkaen.


8. Sopimuksen päättyminen

Sopimus on voimassa valitun paketin keston ajan ja päättyy, kun kaikki tunnit on käytetty tai voimassaoloaika on kulunut umpeen.

Yksittäisen tunnin varauksen yhteydessä sopimus päättyy, kun tunti on pidetty.


9. Riitatilanteet

Mahdolliset erimielisyydet pyritään ensisijaisesti ratkaisemaan neuvottelemalla. Tarvittaessa asia voidaan viedä Kuluttajariitalautakunnan käsiteltäväksi.